~~ assalamualaikum ~~

CINTA

Saya tak kisah kalau tak dijodohkan dengan orang saya cintai, tapi saya harap jodoh saya akan mencintai saya dengan seadanyaa :'))
*Cinta hatiku hanyalah lelaki yg halal untukku*

suka ? klik like !

Monday 1 August 2011

aku , Ramadhan & insan itu .


Hari niyh , 1st day puasa .
Ermmm ,,  dh lbey kuqang 11 thun aku jlani ibdah puasa nie , byk pngalaman yg aku dpt . kngan mnis , phit smua ada . tp , yg pling best , msa budak2x dlu . dok posa un ley men kat luaq , dri tgh hari , smpai la na dkat bkk posa . yg plik , ta qsa lteyh plak klao bndingkan dgn dok dlm umah jaa . lpaq la , ta lqat la , smua ada . Dh bsaq sket , ta men dh la kat luaq . na men pun , satg oqg kta mcm budak2x plak . (:
Tapi , skunk nie aku t’igt kat insan itu .  insan yg tggal kan aku scara tiba2x . yaa ,, dya pi mcm tu jaa . knp ?? (‘:
Dulu , sblum bkk posa , dya akn mai umah aku , bg kueh atau apa2x ja yg mak dya uat utk bkk posa .  kdg2x , dya mai , then tnya “ weyh , dh ley bkk posa ka ? “ “ siren bnyi dak g ? “   ta smpat na jwb , siren bnyi . aku pun kta lhaa ,, “ haa , tu bnyi dah “ dya un cpat2x la blik (:  kat kmpung kmi , depa ta azan , juz bnyikan siren then , lpas oqg kat srau dh bkk posa , bqu azan . unik sikit , kan ? (:
Dulu , msa aku ngn insan itu msih budak2x , lpas bkk posa then solat mghrib . pastu tggu isyak . lpas tuh , trawih . tp , ta uat smpai abes un . blik awai , men mercun ! hehe . apa na jd un tatao lhaa . kmi men mrcun teloq naga , best ! kmi ta bling mcm tu ja tp , kmi gna lstik ! dya pgg lastik + mercun ueh , dya trik smpai cekang gtah lstik ueh then aku ccuh . tggu 2,3 saat then lpass ! tgk atasss ! cantexx  , mcm bunga api ! (:  sukaaa ! then klao mrcun ueh dh abes ,, kmi share dwet , bli lagii (: kdg2x , dya gna dwet dya jaaa . ta pun , abah dya bli byk2x , then bg at kmi .  hehe , thanx  pakngah !  <3 ! mcm tu lhaa aku ngn dya msa muda2xx dlu (:
Dah nek skola mnngah , caqa dh brubah skit . tp , mercun ttap adaa ! (:
Mcam besa lhaaa , mlam2x men mrcun . tp , ada tmbah sket . kmi men lpas sahur ! hehe . dya la ajaq . lpas sahur , dya ntaq mcj , “ jom ccuh mrcun kat blkg , bqani ? “  aku pun , “ jom ! hg bwk  “ dya bwk mercun mancis ! best ! kmi bling dlm ayq , mqecik abeh ayq ueh . haha . ksian ikan2x yg tgh tdoq ueh , terkezutttt ! hehe , maaf3x ! (:
Tapi !!! tu smua dulu ! skunk , dh takan terjadi lagi ! takan mgkin terulang smua tu ! dh tadak lg dah soqa yg na tnya , “ dh ley bkk posa ? “ “ jom men mrcun ? “ )’:
Sebakk ! knp stiap kli aku igt hg , dunia aku msti ‘basah’ ,, kenapa ?? hmmm . stiap kli aku igt apa yg kita plan , msty qsa sedey ! hg kta bla dh qja nnty , na bli Evo sma2x , then , blik qaya sama2x . tapiiii ,,, ??? hmmm . dh tggai agn2x dahhh . (‘:
weyhh ,, hg slalu mai dlm mmpi aku , kan ??. tp ,, knp hg ta ckp ngn aku ? knp hg snyum + gelak jaaa ???? kenapa weyhh ?? aku tatao na cita at spa . klao cita un , depa mybe ta pham . so , aku pndam ja soqang2x . (‘: ea laaa , sblum nie pun aku bkn nya dok cita at spa2x un . kat hg ja aku cita . even kdg2x hg un ta pham apa yg aku cita ueh . tp , aku dh slesa na cita smua bnda at hg so , aku cita gak wlaupun tadak respond =.=’ hg tao byk rhsia aku , kan ? thanx ! <3 

thun nie , aku puasa + qaya tanpa dya .
insan itu ,….. (‘: 

dya sepupu , dya sahabat , dya teman ! 
 B.H.R ( klik )
aku msih rsa kwujudan dya . sungguh ! even tadak spa yg tao (': 
aku t'kilan , hjat aku na smbang ngn dya , ta ksmpaian . msa tgk dya at hspital , aku juz smpat ckp , " weyh , aku blik dlu ar " hmmm ,,tatao knp aku ta ckp byk . aku bkn tamao tp , aku taley na ckp byk2x , sebakk ! DIA ja yg tao , mcm mna bqat nya hti aku na ckp " weyh , aku blik dlu " siyez ! klao ada pluang ,, mmg aku na dok situ , smbang ngn dya . dlm hti , aku dh nekad , esok aku na pi HSJ , sembang2x ngn dya . tapiii ,,, (': DIA dh tntukan smua . 
skunk , apa yg aku qsa , DIA ja yg tao . (':  
* saat terakhir *
melupakanmu , tidak akan (':

1 comment:

  1. semua itu Allah dh tentukan... bersabarlah.... ak p0wn cdeyh gak... hmm...

    ReplyDelete