CINTA

Saya tak kisah kalau tak dijodohkan dengan orang saya cintai, tapi saya harap jodoh saya akan mencintai saya dengan seadanyaa :'))
*Cinta hatiku hanyalah lelaki yg halal untukku*

suka ? klik like !

Friday, 26 August 2011

aku rindu yang telah pergi .


Sekali lagi ku terdengar
Suara takbir
Rasa menyelubungi
Bila ku sendiri .
Ku masih bermimpikan
Hilai tawa itu
Walaupun hanya sesaat
Ku merasakannya .
Kini yang tinggal hanya
Pusara sebagai penawar bisa ini
Agar bercahaya .
Aku mampu berdoa
Ini takdir yang maha esa
Di pagi raya .
Terbayang kenangan indah
Tika bersama
Keluhuran di wajahmu
Ku kenang selalu .
Andai ku meniti sebuah
Cinta sejati
Aidilfitri jadi saksi
Tulus hati ini .
Rindu yang telah pergi
Membawa satu memori
Menjadi satu coretan cinta .
Di pagi syawal ini
Tertitis airmataku
Memandang potret wajah dirimu .
Di pagi raya
Di pagi raya !

kenapa aku tk rsa mood nk raya thun nie ? klau tk sblum2x nie ,, msti dh tk sbaq2x nk raya . time2x mcm niy msti dh lyn lgu rya , ajk kkak uat kueh rya , mcm2x lg lhaa . tp skunk ,, apa pun aku tk rsa . kenapaaa ??! uqm ,, mgkin sbb aku RINDU yg telah PERGI ?? mungkinnn jugakk ! ~ (': 
ter-bayang2x msa pg raya yg lepas2x . tgk dya pkai bju melayu ,, pi masjid dgn abah dya . blik msjid plak ,, mai umah aku . salam mak & ayah aku .  pastu ,, sembang2x plus making jokes . kt stu dh ley nmpak qpat nya fmily aku ngn fmily dya .  ayah aku plak ,, jnis yg ssah nk mlwak dgn oqg len tpi ,, bila dgn fmliy dya ,, selaluu ada gelak tawa ! and ,, aku suka tgk . uatkan aku bahagia ~ (':
tapii ,, thun niy berbeza . sgt2x berbeza ! stiap kali aku bygkan family dya ,, dlm hti msti ckp " stop thinking 'bout that ! " jahat kah aku ? bkn ! bkn cmtu mksud aku . tpi ,, aku tk sggup nk bygkan ! fmily yg dlu happy ,, skunk niy dh khilangan seseorang . tk dpt nk bygkan ! sdgkan aku pun rsa sdih ,, niy plak fmily dya ?? hurmm    .
uqm ,,  B.H.R ,,igt lgi tak thun lpas msa mlam raya ,, kita uat BBQ ?? seigt aku ,, yg tuh 1st time kita uat utk fmily kita , kan ? best !! fmily kta smua ada time tuh . kan ??  uqm ,, klao lha aku tau tu  yg pertama dan terakhir ,, ! hurmm . miss that moment with you !!! )':
sejak akhir2x nie kan ,, aku slalu rsa hg ada . ada kt umah . stiap kli aku tgk umh hg , aku rsa cm nk pi pggey hg . hurmm . then , aku t'sdaq hkikat yg sbnaq (':  HAKIKAT ! hurmm .
tkpa lhaa ,, raya nnty ,, aku pi , ouke ? nk dduk lma2x buley ?? huhux . kalau boleyhh !! sebab ,, aku rindu hang ! (':
AKU RINDU YANG TELAH PERGI !~

Kini yang tinggal hanya
Pusara sebagai penawar bisa ini
Agar bercahaya
Aku mampu berdoa
Ini takdir yang maha esa (':

Monday, 22 August 2011

di saat itu saja !

ya ALLAH ! setiap kli aku tgk , setiap kali tu jgak lha akn wjud satu perasaan yg aku btl2x tk suka ! smthink yg ley uat aku qsa cm nk mqah smua oqg . qsa nk mmberontak pun ada . hurmm . klau iktkan aty ,, nk ja aku b'trus trg . tp tkley ! tkdak kkuatan nk uat smua tuh . hurmm .! :/ kdg2x ,, aku cba tngkan diri dgn snyuman . mnjadi lha jugakk even dlm hty tu DIA saja yg tau . bkn apa ,, prasaan niy klao lyn sgt2x , ley uatkan satu perhubungan tuh retak then , tggu msa nk pecah ! nk kea cmtuh ? hisyy ! tkmao aeh ,, tk sggup kott ! huhu . so , apa yg aku uat juz sabaq ! sabaq jea mmnjangg ! even aty sket gyla2x ! tp ,, wisau gak lha klao tba2x thap ksbaran aku tuh tercabar ! sbb bg aku ,, "perasaan tak suka @ benci akan wujud bila tahap kesabaran aku diuji !" satu lgi ,, " berhati-hatilah dengan kemarahan orang yang sedang BERSABAR " sbb ? sbb nya ,, kemarahan org yg tgh sbr tuh ,, lg trok dpd org yg sng mrah a.k.a panas baran ! wouww ,, buley byg ka ?? so , renug2xkan dan selamat beramal ! ;) huhux .

haishhh . tktau lha cmna nk laqi dpd prasaan niyh ! hurmm . 
buley tk klao mata aku nie buta utk saat2x tertntu ? so , tk prlu lah aku nk saket mata , hati , jiwa , raga lg dh . huhu . aku tktau lha knp slalu sgt aku rsa cmniy . hurmm . jom , tlg doa sat ? (:
yaALLAH , di saat p'kara itu trjadi dihadapanku ,, kau tutup lah mataku ya ALLAH ! agar prasaan benci tk akn wujud dlm diriku dan di saat hatiku t'gerak utk melihat ssuatu yg mnyakitkan ,, kau alihkan lah perhatianku yaALLAH ! ssgguhnya ,, aku tkmau ukhwah yg t'jlin nie ptus hnya disbbkan perasaan marah , saket hati atau cemburu . aminn ~ ! (':
di saat itu saja ! (':
thanks foe da 'doa' ! <3 

Saturday, 20 August 2011

lega sikit !

alhamdulillah ,, lega sikit rsa bla dh luah apa yg dlm aty niyh . (': 
td ,, dh cita apa yg aku rsa niy kt anis ,, thanx ya anis ! (: 
ya ALLAH , tk sgka dya still mcm dlu . aku igtkan dya dh brubah . hurmm . aku cba kwn ngn dya even aku tau rsiko tuh tggi . aku tk kesah pun apa yg oqg kta sal dya sbb bg aku , slagi dya tk kcao hdup aku , uat pa aku nk msuh2x ngn dya , kan ? so , aku try jd kwn utk dya . kwn yg bleyh dgq cita dya ,, yg bleyh tlg dya klau ada msalah . smpai lah satu hri , aku rsa hajat aku tuh t'capai ,, alhamdulillah ! (':

tptp ,, knp tba2x dya uat cmniy kt aku ? even bnda tuh blum tntu btl tp ,, mmg dpt rsa lha niat dya tuh . tlg lha ,, jgn uat mcniy kt aku ? aku tkmau msam muka ngn hang ! taksuka ! aku tau hg baek , kan ? (': 
*akumintakmaafkalauakuadabuathangsakithati* 

Thursday, 18 August 2011

tak terungkap !

kdg2x ,, perasaan tk dpt nk diungkap dgn kata2x . sbb pea eyk ? entah lhaa . tptp ,, bgi aku ,, bnda tuh tkley nk diluahkan sbb ,, TERsangat-sangat sayang , rindu , + ape2x jea lah . klau luahkan pun , ttap rsa tk puas , kan ? tp , klau pndam jea , lg lah t'sksa jiwa . kdg2x tuh , smpai ley nngis , toi ark ? kan,kan2x ? hee ~ 
so , nk uat cmna eyk ? uqm , uat tktau ? tak buley ! nk luahkan ? tkut tk ada yg memahami . hurmm . nk uat pea niyh ?? haa ! lyan lagu jiwang ! perghh ! mmg terbaek lha kan ?  lyn perasaan ! hahax ~ tptp ,, ley jd sedey plak klau lyn lgu2x cmtuh . ) :  hurmm . so ,, wht should i do ??!!!
 tell me please ( :
missing you rite now .

Wednesday, 17 August 2011

best moment !

kmaqen ,, ada majlis bkak posa + qiamulaill kt skola . sblum tuh aku cm mlas nk pi , tktau ar knp . tptp ,, aku pi jugakk . hee ~ 
mjlis start dlm koi 7 cmtuh , mula dgn tahlil sblum wktu b'buka . dlm pkoi 6stgh cmtuh aku dh smpai , dekna & salimi pun smpai sma2x . heee ~ dh lha bju tiga2x oqg sma , wrna biru ! tptp , tk rncang pun nk pkai wrna sma . juz kbetulan .! hihi ~ kmi dok sat kat tepi dwn mkn asrma ueh , sembang2x . then ,, ustazah pggey pi surau . oke , jum pi surau ! eherkk !~ heyhey ! kaum2x adam nmpak matang lhah dgn bju melayu , jubah , lg apa ntah yg depa pkai ? nmpk cm bpak oqg dah ! hahax ~ btw ,, nice ! ( :

uqmm ,, lpas b'buka dgn kurma + ayaq msak , twos solat mghrib . mgikut sunnah lha kata nya ( : tptp ,, ada jgak yg bwk bekalan sendirian berhad ! haha ~ dh abes solat ,, kmi smua pi makan nacik . smua muka lapaq ! hahax ! ~ uqm , nk tau aku mkn nan sapa ? hee ~ aku mkn ngn 'dya' then , kwn dya dua oqg . tptp , aku mkn tk abes kodd ! haiyaa ,, pembaziran ! apa nk jdik niyh ? haishh ~ hee ~ time dok mkn tuh ,, 'abah' pun ada jgak . aku buli dya , soh pi amek ayaq . haha , padan muka ! :P 

dh abes mkn ,, pi surau blik . solat isyak + tawareh . hee ~ taraweh lah ! hehex ~ dlm pkoi 9.30 cmtuh , abes dh taraweh coz uat 8 rkaat ja . then ,, ada morre plak ! mkn lagii ! haishh ~ tptp ,, aku tk mkn coz dh kyg . kyg ka diet ? haha ~ bukan lhah ,, time tuh abes kan masa smbang ngn 'abah' . so , mlas nk pi mkn . hee ~ oke ,, dh abes mkn tuh apa lgi ? time to sleep lah ! yeayhh !! ngee ~ agak2x smua tdo ark ?? haha , tkdak mkna nk tdo twos . awai lg kott ! hee ~ ada yg dok gosip . bkn gosip lhah ! kenyataan ! depa tk puas aty dgn satu group niyh . sapa ?? ada lhaa ,, rhsia ! hee ~ tptp , aku mls nk join , tkut2x aku pun jd tk suka kt depa tuh . skunk pun dh tk bp nk b'knan . ntah pape ntah mereka2x itu . mmg ptut pun klao ada oqg tk suka ~ aiyark ! TERgosip plak kt sini . hee ~ sudahh2x !~ 

oke ,, skunk cita sal tidoq ! mula2x ,, aku nk tdoq ngn kwn2x aku kt blik rhat , tpi 'dya' ajk tgk cita Flat3A plak kt dorm dya . oke tkpa , aku pun pi lhaa . tptp ,, aku mngntuk dh time tuh . tgk pun sat2x jaa . hee ~ cita tuh tk seram pun sbnaqnya . tptp , 'dya' takod ! hoho ~ nk tgk , tpi takod ? hahax ~ uqm , nk dkat pkoi 2pg ,, bqu lha abeh cita tuh . pastuh ,, dya pi bkk cita 'tolong ! awek aku pontianak !' plakk . aku pun lyn lha sat sbb , mcm best jaa . tptp ,, dya tdoq ! adoiyy ~ sapa yg nk tgk sbnaqnya niy ? erkk ~! aku nk lyn cita tuh tpi , tk lqat nk agkt mata . so , ttup jea lhah . hee ~ pastuu ,, dya tnya aku nk tdoq mna .? mana lg ?? ngn dya lhaa ! hoho ~ <3 ! tapi kan ,, aku tkley tdoq ar . np ntah ? adoiyy ~ t'lelap 5mnit jaa , pastu tkley tdoq dh . geqak sana , geqak sini , macam2x lhaa . tk tdoq2x jgak . tptp ,, best ! hee ~ uqm , igtkan dya tdoq lena tptp , tak jgak ! dya pun tkley tdoq ~ hehex , dh agk dh coz asyek pusing sana , sini jaa . hihi ~  last2x ,, ustazah meh ketuk pintu swoh bngun . asyooo ~ uat p'tama kali aku tk tdoq ! jln pun melelong jaa , cm mabok aeh ! haha ~  

4.15pg ,, smua dh ada kt srau . qiamulaill ! then ,, sahur . lpas sahur ,, solat subuh . pastuuu ,, apa agy ? balik uma lhaa ! smua mgntok , nk blik tdoq ! t'masok aku lhaa . dh lha tkley tdoq smlam . haha ~ dh tu ,, kol lha kak aku swoh mai amek . tau dy kta apa ? 'balik jln kaki lha' . perghhh  ! terbaek habaq hangg ! gyla ka nk jln balik ? dh lha mngtok , t'tdoq kt tgh jln sapa ssah ? haha ~ tkpa lhaa ,, tggu sat . tggu sapa pun aku tktau lhaa . huhu ~ tba2x nabila mai kt aku , tnya blik ngn sapa . blik ngn hang lhaa ~ ngee . hahax ~ alhamdulillah ! ley jgak blik uma , tdoqq ! heee ~ lma jgak lha aku 'kaver' blik tdoq td . hehe ~ 

wokeyhh ! tu jea lhah . THE END ~
apayangterjadisemalamakanakuingatsampaibilabila!
*terasasayangketatketatkatdiamasatuplusterharunaknangispunadalaa* 
艾娜 !!!

Monday, 15 August 2011

sukar nak diduga !

kerisauan dalam kebahagiaan ....cmna nk mula eyk ? uqm , ntah lhaa . aku heypi coz , oqg tuh dh blik . tapii ! ada smthink yg uat aku qsau . 1st ,, aku tktau cmna nk jd adil ? tptp ,, tk kesah sgt yg tuh . yg aku qsau skunk ,, qsa cm ada oqg nk tkam aku dpd blakang ! tp knp ?? aku ada uat salah kaa ?? mybe dy bkn nk tikam tpi ,, nk blas dndam ! dendam ?? knp plak ? apa yg aku uat , smpai nk b'dndam bagai ?? apa yg aku tau ,, aku dh sebaek mgkin jga prasaan dya . tk pnah t'lntas nk caqi psai sbb aku tau dya ueh cmna . knp tba2x ja dya uat cmtuh ?? tkkan saja2x dya nk berkelakuan cmtuh plak ? pelikk ! uqm ,, siyez ! apa yg hg uat tuh ,, bg aku qsa cm terancam kott ! knp weyhh ?? aku ada kcau hg ka ?? sorie lha klao hg b'tndak cmtuh sbb aku kcao **** hg tuh . tptp ,, aku bkn kcao pun . aku juz smbang besa2x sbgai kwn kpd ***** dya . tk lebey pun ! uatpa aku nk lyn lbey klao aku pun dh ada ?? hurmm .
 tapii ,, tu klao sbb tuh . klao sbb len , aku tktau lhaa kan . uqm ,, tptp ,, siyez aku tktau knp hg cmtuh . hg tau ark ,, apa yg aku dgq ,, apa yg aku nmpak ,, mmg btoy2x uat aku jeleshh ! even bnda tuh sikit jaa tpi ,, jlesh aku mggunung kott ! juz mlas nk lyn prasaan jaa . hurmm . tk kesah sgt lha klao juz dgq dpd mlut hg ,, tpii ,, bla dh oqg tuh sndqi yg gtao apa yg hg uat ,, mmg aku tkley tqima . tptp , dy kta tu smua tkdak apa2x then , sqoh aku p'cya . oke ,, aku p'cya dya . tpi ,, nk cya kt hg ,, qsa cmna ntah ? mybe aku p'cya tpi ,, aku terkilan ! tktau lah knp ! hurmm .
td plak ,, hg smbang ngn dya rncak jaa . mmg lha mmber dya pun ada . tptp ,,,? hurmm . dyaa ! dya pun cm saja nk bg aku jlesh ,, kan dyaa ?! oqg tau dy nmpak oqg dok tgk dya smbang ngn beliau tuh . tp , sja uat2x tk nmpak ,, kan ?? uqm ,, klao btoy dya tk nmpak oqg niyh dok tgk ,, tkpa ,, oqg maafkan ! tptp ,, terkilan ! coz ,, ngn oqg len leyh ja smbang rncakk ,, kan ? hurmm , sabaq jea lhaa ~ hurmm .  anda plak ,, cm takod2x ja nk tgoq aku ,,? awat , ada uat salah ngn aku kaa ? huqmm ! so ,, aku pun cm mlash lha nk tgoq sgt td . sorie lhah anda , klao anda terasa . tptp ,, sy lgi terasa ngn anda  ! ):
uqmm ,, aku hqap sgt apa yg aku qsa ny juz prasaan aku ja . sbb ,, aku tkmau ada msalah ngn sapa2x . 
hope so !!! ( ':  

Friday, 12 August 2011

nak tapi taknak ~

heyhey ! lma dh tk update bolg niyh , kan2x ? sapa rndu , agkat kyboard ! ehh , anda !? rndu sy eyk ? sy rndu anda jugak ! ehemm2x ,, sapa tuh ? hehe , rasia lhaa ! wexxkz ~!
nk ckp pea eyk ?? tkmao ckp paa ,, nk taip jaa ! haha . 
ermm ,, pea eyk ?? hihi ~ haaa ! psal bnda niyh ,, aku tk suka sgt sal bnda niyh . bkn smpai bila2x tapi , uat msa skunk bnda niyh ta ssuai lgi . ( :
 tapitapi !! tba2x ja en ,, aku qsa mcm ,, ermmm ,, mcammm ,, teringin ! huhux . tatao lah sbb apa ? mgkin sbb kcewa ataupun ,, nk bkti kan kt dya ,, aku pun boleyh ! hmm . entah lhaa . mybe bkn sbb dya tapi , khendak aku sndri kodd ?! huhu . klao boleyy ,, nk laqi dpd bnda niyh ! tasukaa ! uqmm ,, mmg tasuka gyla kodd ! tp knp ntah lpas2x prstiwa tuh ,, ada keinginan plakk . hmmm . 
skunk niy ,, tgh p.k ,, nak kea taknak ?? aku nak ,, tapi taknakk ! adoiyy ,, taktao lahh ! 56% nakk ! hihi ~
uqqmm ,, tappa lhahh ! biar masa yg tentukan ~ ( : 

Friday, 5 August 2011

jika benar .

kawan aku ckp mmpi tu mnndakan yg dya sqonok kat sna . btul kah ? jika benar ,,, alhamdulillah ! doa aku sntiasa ada utk dya . igtan aku msih ada dya . dlm hti aku ,, ttap ada ruang utk dya . aku akn igt dya smpai bila2x . dya yg t'baek pnah aku ada . ( ':
<3 

Monday, 1 August 2011

aku , Ramadhan & insan itu .


Hari niyh , 1st day puasa .
Ermmm ,,  dh lbey kuqang 11 thun aku jlani ibdah puasa nie , byk pngalaman yg aku dpt . kngan mnis , phit smua ada . tp , yg pling best , msa budak2x dlu . dok posa un ley men kat luaq , dri tgh hari , smpai la na dkat bkk posa . yg plik , ta qsa lteyh plak klao bndingkan dgn dok dlm umah jaa . lpaq la , ta lqat la , smua ada . Dh bsaq sket , ta men dh la kat luaq . na men pun , satg oqg kta mcm budak2x plak . (:
Tapi , skunk nie aku t’igt kat insan itu .  insan yg tggal kan aku scara tiba2x . yaa ,, dya pi mcm tu jaa . knp ?? (‘:
Dulu , sblum bkk posa , dya akn mai umah aku , bg kueh atau apa2x ja yg mak dya uat utk bkk posa .  kdg2x , dya mai , then tnya “ weyh , dh ley bkk posa ka ? “ “ siren bnyi dak g ? “   ta smpat na jwb , siren bnyi . aku pun kta lhaa ,, “ haa , tu bnyi dah “ dya un cpat2x la blik (:  kat kmpung kmi , depa ta azan , juz bnyikan siren then , lpas oqg kat srau dh bkk posa , bqu azan . unik sikit , kan ? (:
Dulu , msa aku ngn insan itu msih budak2x , lpas bkk posa then solat mghrib . pastu tggu isyak . lpas tuh , trawih . tp , ta uat smpai abes un . blik awai , men mercun ! hehe . apa na jd un tatao lhaa . kmi men mrcun teloq naga , best ! kmi ta bling mcm tu ja tp , kmi gna lstik ! dya pgg lastik + mercun ueh , dya trik smpai cekang gtah lstik ueh then aku ccuh . tggu 2,3 saat then lpass ! tgk atasss ! cantexx  , mcm bunga api ! (:  sukaaa ! then klao mrcun ueh dh abes ,, kmi share dwet , bli lagii (: kdg2x , dya gna dwet dya jaaa . ta pun , abah dya bli byk2x , then bg at kmi .  hehe , thanx  pakngah !  <3 ! mcm tu lhaa aku ngn dya msa muda2xx dlu (:
Dah nek skola mnngah , caqa dh brubah skit . tp , mercun ttap adaa ! (:
Mcam besa lhaaa , mlam2x men mrcun . tp , ada tmbah sket . kmi men lpas sahur ! hehe . dya la ajaq . lpas sahur , dya ntaq mcj , “ jom ccuh mrcun kat blkg , bqani ? “  aku pun , “ jom ! hg bwk  “ dya bwk mercun mancis ! best ! kmi bling dlm ayq , mqecik abeh ayq ueh . haha . ksian ikan2x yg tgh tdoq ueh , terkezutttt ! hehe , maaf3x ! (:
Tapi !!! tu smua dulu ! skunk , dh takan terjadi lagi ! takan mgkin terulang smua tu ! dh tadak lg dah soqa yg na tnya , “ dh ley bkk posa ? “ “ jom men mrcun ? “ )’:
Sebakk ! knp stiap kli aku igt hg , dunia aku msti ‘basah’ ,, kenapa ?? hmmm . stiap kli aku igt apa yg kita plan , msty qsa sedey ! hg kta bla dh qja nnty , na bli Evo sma2x , then , blik qaya sama2x . tapiiii ,,, ??? hmmm . dh tggai agn2x dahhh . (‘:
weyhh ,, hg slalu mai dlm mmpi aku , kan ??. tp ,, knp hg ta ckp ngn aku ? knp hg snyum + gelak jaaa ???? kenapa weyhh ?? aku tatao na cita at spa . klao cita un , depa mybe ta pham . so , aku pndam ja soqang2x . (‘: ea laaa , sblum nie pun aku bkn nya dok cita at spa2x un . kat hg ja aku cita . even kdg2x hg un ta pham apa yg aku cita ueh . tp , aku dh slesa na cita smua bnda at hg so , aku cita gak wlaupun tadak respond =.=’ hg tao byk rhsia aku , kan ? thanx ! <3 

thun nie , aku puasa + qaya tanpa dya .
insan itu ,….. (‘: 

dya sepupu , dya sahabat , dya teman ! 
 B.H.R ( klik )
aku msih rsa kwujudan dya . sungguh ! even tadak spa yg tao (': 
aku t'kilan , hjat aku na smbang ngn dya , ta ksmpaian . msa tgk dya at hspital , aku juz smpat ckp , " weyh , aku blik dlu ar " hmmm ,,tatao knp aku ta ckp byk . aku bkn tamao tp , aku taley na ckp byk2x , sebakk ! DIA ja yg tao , mcm mna bqat nya hti aku na ckp " weyh , aku blik dlu " siyez ! klao ada pluang ,, mmg aku na dok situ , smbang ngn dya . dlm hti , aku dh nekad , esok aku na pi HSJ , sembang2x ngn dya . tapiii ,,, (': DIA dh tntukan smua . 
skunk , apa yg aku qsa , DIA ja yg tao . (':  
* saat terakhir *
melupakanmu , tidak akan (':