CINTA

Saya tak kisah kalau tak dijodohkan dengan orang saya cintai, tapi saya harap jodoh saya akan mencintai saya dengan seadanyaa :'))
*Cinta hatiku hanyalah lelaki yg halal untukku*

suka ? klik like !

Tuesday, 12 March 2013

Pahit akan Manis akhirnya.

Kadang kadang kita tak sedar, kita sebenarnya menyayangi sesorang. Dia selalu ada untuk kita. Tapi kita tak pernah nampak disebabkan terlalu sibuk menyayangi orang lain. Hinggalah dia pergi meniggalkan kita. Dan disaat kita kesunyian dikala diabaikan oleh org yang kita sayang, barulah kita tersedar akan kesilapan yg kita lakukan. Baru lah terasa beertinya kehadiran dia dalam hidup kita. Tapi sayangnya, saat kita mula tersedar, dia kini sedang berbahagia dengan seseorang. Seseorang yang lebih menghargai kehadirannya disisi. Sesalnya hati, hanya Allah yang tahu. Tapi dalam masa yang sama, kita perlu terima dengan hati yang terbuka, redha dengan ketentuan Allah. Setiap yang berlaku pasti ada hikmah. Mungkin kita terfikir akan bahagia kalau kita tidak terlewat untuk menyedari kehadirannya dalam hidup kita. Namun siapa tahu, dia bahagia dengan orang lain, tapi bukan dengan kita. Sebab itu lah Allah menjauhkan dia dengan kita. kan? Apa yang kita lihat indah digenggaman orang lain, belum tentu indah digenggaman kita. Allah dah tentukan yang terbaik buat kita semua. Jodoh tu ketentuan Allah. Kalau ditakdirkan dia untuk kita, tetap untuk kita. Walau dengan siapa dia bersama sekarang, sejauh mana dia berada, sesukar manapun halangan, pasti akan menjadi mudah andai kata sudah tertulis di LuhMahfuz bahawa dia adalah jodoh kita. Begitu jugak sebaliknya. Walau sekuat mana kita mencintai, menyayangi seseorang, jika dia bukan jodoh kita, tetap bukan untuk kita. Jadi kesimpulannya disini, kita harus menerima apa pun yang terjadi pada masa sekarang kerana kita tak tahu apa yang akan terjadi dimasa hadapan. Hidup ni terlalu singkat untuk kita terus bersedih. Mungkin sekarang kita mengalirkan air mata, tetapi siapa tahu bahagia sedang menanti kita dihadapan? :) Dia yang kita sesali mungkin baik, tetapi Allah telah menyediakan yang lebih baik untuk kita. Doakanlah kebahagian dia bersama insan tersebut. Dan berdoa semoga kita ditemukan dengan seseorang yang mampu menemani kita hingga ke Jannah. Ayuh, bangunlah sahabat. Tabahlah dan terus tersenyum. Yakin dengan Allah. ♥ :')
*SalamKekuatan, SaraRadzi.

No comments:

Post a Comment